Автор Тема: КАСУ чи КУпАП?  (Прочитано 3217 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline Sergeich

  • Jr. Member
  • *****
  • Повідомлень: 58
  • карма +0/-0
КАСУ чи КУпАП?
« : 07 Лютого, 2012, 23:06:14 »
КАСУ - Кодекс адміністративного судочинства України
КУпАП - Кодекс України про адміністративні правопорушення (ч. 1; ч. 2)
Так як багато хто плутається у межах застосування даних нормативно-правових актів, пропоную невеличку інструкцію щодо цього питання.

1. Всі справи про притягнення до адміністративної відповідальності розглядаються в порядку, передбаченому КУпАП. При цьому особа, що притягається до адміністративної відповідальності, користується правами, передбаченими ст. 268 КУпАП. Права сторони у справі по КАСУ до цього провадження не мають ніякого відношення, так як в даній ситуації він не застосовується.  Розглядаються справи про адміністративні правопорушення органами та за підвідомчістю, визначеними Розділом ІІІ КУпАП. Тут можна виділити два основних органи: суд і органи міліції (в даному випадку ДАІ)
  • Судами розглядаються справи про адміністративні правопорушення, передбачені частинами четвертою  та  сьомою  статті  121, частиною четвертою статті 122, статтями 122-2, 122-4, 122-5, частиною третьою статті 123, статтею 124, частиною  четвертою  статті 127, статтею 127-1, статтею 130, частиною третьою  статті  133,  статтями  135-1,  139,  частиною четвертою  статті 140 КУпАП.
  • Решта справ розглядається органами міліції, ними ж виносяться і постанови в справі про адміністративне правопорушення.
На даній стадії провадження ведеться виключно в порядку, передбаченому КУпАП. Порядок розгляду регламентується главою 22 КУпАП, а коло осіб, що беруть участь у розгляді справи, обмежується гл. 21 КУпАП. Результатом розгляду справи про адміністративне правопорушення є постанова, що виноситься в порядку, передбаченому гл. 23 КУпАП.
 До моменту винесення постанови норми КАСУ застосовані бути не можуть.

2. Основні положення щодо оскарження постанов у справах про адміністративні правопорушення містяться в гл. 24 КУпАП. За органом, правомочним розглядати скарги на постанови у справах про адміністративні правопорушення можна виділити три групи:
  • Апеляційна інстанція судів загальної юрисдикції (до них відносяться апеляційні суди областей, міст Києва та Севастополя. Ці суди розглядають виключно скарги на постанови, винесені в першій інстанції місцевими судами загальної юрисдикції (перша частина першого пункту даної інструкції). Провадження відбувається в порядку, передбаченому ст. 294 КУпАП. КАСУ тут не застосовується. Рішення судді апеляційного суду є остаточним і оскарженню не підлягає.
  • Вищестоящий орган по відношенню до того, який виніс постанову в справі про адміністративне правопорушення. Лише у випадках, коли постанову в першій інстанції виносив  не суд. Скарга розглядається в порядку, визначеному ст. 293 КУпАП у строки, передбачені ст. 292 КУпАП. І в даному випадку норми КАСУ не застосовуються. Рішення такого органу (посадової особи) по скарзі можуть бути оскаржені до місцевого суду загальної юрисдикції в порядку, передбаченому КАСУ з урахуванням особливостей, встановлених КУпАП
  • Місцевий суд загальної юрисдикції розглядає скарги на постанови в справах про адміністративні правопорушення, винесені суб'єктами владних повноважень окрім суду, в порядку, передбаченому КАСУ з урахуванням особливостей, встановлених КУпАП. В цьому випадку до суду звертаються за місцем реєстрації позивача з позовною заявою у відповідності до ст.ст. 104-106  КАСУ. Рішення місцевого суду в такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає
Особливим видом оскарження є внесення прокурором протесту на постанову в справі про адміністративне правопорушення. Протест може бути внесено протягом 10 днів з моменту винесення постанови. Опротестування постанови прокурором регулюється виключно відповідними положеннями гл. 24 КУпАП.

Таким чином, провадження у справах про адміністративне правопорушення до моменту винесення постанови включно відбувається за правилами КУпАП.
КАСУ застосовується виключно у випадках оскарження постанов, які виносив орган (посадова особа), правомочні розглядати справу, за виключенням суду. При цьому до місцевого суду загальної юрисдикції як адміністративного подається позовна заява.
В усіх інших випадках оскарження постанов у справах про адміністративні правопорушення регулюється виключно КУпАП.

Обсуждение здесь http://fudd.org.ua/index.php?topic=7079.0