Автор Тема: Протокол ОТК на легковое авто.  (Прочитано 24399 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline Сергей Михайлович

  • Sr. Member
  • ****
  • Повідомлень: 266
  • карма +4/-0
Протокол ОТК на легковое авто.
« : 17 Лютого, 2014, 09:55:49 »
В пятницу в Виннице инспектор ДПС к-н милиции Слободинский В.И. остановил служебный автомобиль руководителя компании и по накатанному сценарию: " бу-бу, инспектор бу-бу , документы". Документы водитель предоставил, страховку, вопросов у инспектора не возникло, а дальше - предоставьте протокол прохождения ОТК. Протокола естественно не было и инспектор был послан " в лес". Дальше события начали развиваться по непредсказуемому сценарию, инспектор требует от водителя ключи от авто, руководителю предлагает забрать из авто личные вещи и дальше исполнять свои служебные обязанности на такси поскольку авто будет перемещаться на штрафплощадку.
 Звонок на "гарячую линию" Винницкого управления ГАИ проблемы не решил, работник взявший трубку был уверен в правомерности действий инспектора ГАИ, на вопрос : -" Какими нормативными документами закреплено право инспектора ГАИ контролировать наличие протокола" был получен уникальный ответ - "специальной инструкцией для служебного пользования". На аргумент что авто не является источником получения доходов в соотв. с ст.35. ЗУ "О дорожном движении",а используется исключительно как служебный автомобиль руководителя получен краткий ответ - "Раз авто оформлено на "фирму" значит оно приносит доход". Было предложено составить протокол и забирать авто на штрафплощадку. По истечению некоторого времени инспектора наверное поняли  неправомерность своих требований документы отдали, авто отпустили. На эти дебаты с ними ушло около 40 мин. и куча нервных клеток. Оставить этот факт без внимания не хотеться, поэтому на имя начальника ГАИ Винницкой обл. будет направлено письмо следующего содержания:
Начальнику управління
Державтоінспекції у Вінницькій обл.
полковнику міліції Солоненку Павлу
Дмитровичу

      Шановний Павло Дмитрович, 14 лютого 2014 року в м. Вінниця на вул. Ватутніна о 16 год. 15 хв. працівниками Державтоінспекції  було зупинено службовий легковий автомобіль Нива держ. номерний знак АА....КР, що належить ТОВ « лллл », яким керував водій ......, також в цей час в автомобілі знаходилась керівник  Товариства ...  при виконанні службових обов’язків.
    З пояснення водія встановлено, що він зупинився на вимогу працівника ДАІ в званні сержанта, який не відрекомендувався, не назвав причину зупинки та суть скоєного правопорушення та зажадав надати йому для перевірки документи. Водій передав йому посвідчення водія, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та страховий поліс. Зауважень до документів в інспектора не було. Далі працівник ДАІ почав вимагати від водія надати йому для перевірки  протокол обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, якого у водія не було.  Працівник ДАІ вилучив у водія ключі від замка запалення автомобіля, наказав керівнику проекту залишити автомобіль та забрати з автомобіля особисті речі та продовжити виконання службових обов’язків на таксі, а автомобіль буде доставлено на штраф майданчик  в зв’язку з відсутністю у водія протоколу обов’язкового технічного контролю транспортних засобів. В разі невиконання його вимог погрожував  застосуванням сили  та  викликати наряд «Беркута». При подальшому втручанні в ситуацію керівника проекту  та на її вимогу, один з працівників ДАІ відрекомендувався,  капітан міліції ….. нагрудний знак ВІ, та службовий автомобіль на якому вони проводили патрулювання №
В цьому контексті хочеться зазначити, що ні один Закон України не наділяє інспектора ДАІ повноваженнями на власний розсуд визначати ТЗ які підлягають або не підлягають ОТК,  вимагати будь які документальні чи інші підтвердження необхідності його проходження, контролювати проходження ТЗ ОТК та наявності у водіїв ТЗ протоколу проходження ОТК, відповідно, в цих діях інспектора ДАІ вбачається перевищення службових повноважень.
 Такими методами діяв інспектор ДАІ, робив вигляд що телефонує до якоїсь інформаційної бази, свої дії аргументував тим, що він переконаний в тому що сам факт експлуатації автомобіля « на фірмі» вже є метою отримання прибутку, вимагав інформацію що до маршруту, куди слідує керівник проекту на автомобілі з якою метою, вимагав надання документальних підтверджень,  затягували час, передавали один одному документи водія нібито для складання протоколу , погрожували забрати автомобіль на штраф майданчик.
 Дії інспектора ДАІ є прямим порушенням  наказу МВС N 111 Про затвердження Інструкції з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби  Державтоінспекції МВС.
  17.1.  Під  час  несення  служби  працівникам підрозділів ДПС забороняється:
17.1.3. Вступати  в  розмови  з  учасниками дорожнього руху з питань, які не стосуються служби.
17.2. У   взаємовідносинах   з   учасниками  дорожнього  руху забороняється:      
допускати при спілкуванні надмірний тон, грубість, неввічливе
викладення зауважень, образливі вирази або репліки, погрози;
пред'являти неправомірні та незаслужені звинувачення.

   На мій погляд, така  поведінка працівника ДАІ є неприпустимою та такою що принижує честь та гідність громадянина України, в діях працівників ДАІ вбачається перевищення службових повноважень та порушення ст. 19 Конституції України, Законів України «Про дорожній рух», «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», Постанови КМ № 137  від 30.01.2012 року,  а саме:
 У відповідності до ст. 16 ЗУ «Про дорожній рух», Основні права та обов'язки водія  транспортного засобу, водій має право знати причину зупинки транспортного засобу  посадовою  особою державного органу, яка здійснює нагляд за дорожнім рухом, а  також прізвище і посаду цієї особи;
Причину зупинки інспектор не назвав, призвіще та посаду булу встановлено в ході подальшого спілкування, коли ситуація стала набувати конфліктного характеру.
Також в цій статті зазначено що водій зобов'язаний:
     мати  при  собі  та  на  вимогу  працівників міліції пред'являти для перевірки посвідчення водія, реєстраційний документ на транспортний засіб, а у   випадках,   передбачених  законо-давством,  -  страховий  поліс (сертифікат)  про  укладення  договору  обов'язкового  страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів,  ліцензійну  картку на автомобільний транспортний засіб у разі   надання   послуг  з  переве-зення  пасажирів  і  небезпечних вантажів;
У відповідності до ст. 19 Конституції України   правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
 Ст. 16  ЗУ «Про дорожній рух»  встановлено вичерпній перелік документів, які при собі повинен мати водій та пред’являти для перевірки на вимогу працівників міліції, вима-гати надання інших документів не передбачених законодавством, є прямим порушення вимог цієї статті та перевищення інспектором ДАІ меж повноважень передбачених За-конами України.
 Закон України про «Про дорожній рух» в ст. 35 «Обов'язковий технічний контроль транспо-ртних    засобів» визначає транспортні засоби,  що  беруть участь у дорожньому русі та заре-єстровані у підрозділах  Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, підляга-ють  обов'язковому технічному контролю відповідно до цієї статті.
Обов'язковому технічному контролю не підлягають:    
 1) легкові автомобілі усіх типів,  марок і  моделей,  причепи (напівпричпи)   до   них   (крім   таксі   та   автомобілів,   що використовуються для перевезення пасажирів або  вантажів  з  метою отримання   прибутку),  мотоцикли,  мопеди,  мотоколяски  та  інші прирівняні до  них  транспортні  засоби  -  незалежно  від  строку експлуатації;
Постановою КМ № 137  від 30.01.2012 року «Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних за-собів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засо-бу» зазначено в частині 2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
 15) транспортний засіб, що використовується з метою отримання прибутку - транспор-тний засіб, що експлуатується юридичними, фізичними особами - підприємцями під час провадження господарської діяльності з метою отримання прибутку, фізичними особами під час виконання цивільно-правових угод з метою отримання прибутку, за винятком транс-портних засобів, що експлуатуються на умовах лізингу.
Господарська діяльність ТОВ «.....» - КВЕД 16.29 Виробництво інших виробів з де-ревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння;
Легковий автомобіль Нива АА....КР, що належить ТОВ «.....»  використовується виключно з метою   виконання службових обов’язків керівником проекту ( на що неоднора-зово зверталась увага інспектора ДАІ, також в підтвердження йому було надано шля-ховий лист на цей автомобіль). Даний автомобіль під час провадження господарській дія-льності не використовується з метою отримання прибутку та не є інструментом та джерелом отримання прибутку, в зв’язку з цим не може бути віднесений до категорії  ТЗ  які підляга-ють ОТК.
В ст. 17  ЗУ «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників на-земних транспортних засобів» зазначено що, договори обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності  власників  транспортних  засобів,  що підлягають обов'язково-му  технічному  контролю  відповідно  до Закону України "Про  дорожній рух" укладаються страховиками за умови проходження   зазначеними   транспортними  засобами  обов'язкового технічного  контролю,  якщо  вони  згідно  з  протоколом перевірки технічного  стану  визнані технічно справними.
Договори обов'язкового страхування цивільно-правової  відповідальності  власників  транс-портних  засобів,  що підлягають обов'язковому  технічному  контролю,  укладаються  на строк, що не перевищує   строку   чергового  проходження  транспортним  засобом обов'яз-кового  технічного  контролю  відповідно  до  вимог  Закону України  "Про  дорожній  рух".
В діючому страховому полісі на даний автомобіль в п.8 «Особливі умови використання за-безпеченого ТЗ» зазначено що, ТЗ обов’язковому технічному контролю не підлягає. На це зверталась увага інспектора ДАІ але це ним було проігноровано.
Зважаючи на зазначене прошу вас призначити службову перевірку що до визначення правомірності дій інспектора ДАІ ….. . Про результати службової перевірки прошу по-відомити мене письмово в терміни встановлені чинним законодавством.
 
Прошу прокоментировать, возможно что-то необходимо изменить, добавить, понимаю что "ворон ворону глаз не выклюет", но хотя-бы перья повыщипывает.
« Останнє редагування: 17 Лютого, 2014, 11:33:39 від Сергей Михайлович »

Offline Mr_Art

  • Sr. Member
  • *****
  • Повідомлень: 313
  • карма +23/-0
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #1 : 17 Лютого, 2014, 10:44:14 »

   На мій погляд, така  поведінка працівника ДАІ є неприпустимою та такою що принижує честь та гідність громадянина України, в діях працівників ДАІ вбачається перевищення службових повноважень та порушення ст. 19 Конституції України, Законів України «Про дорожній рух», «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», Постанови КМ № 137  від 30.01.2012 року,  а саме:
 

тут можна ще обіграти
Конституція України
Стаття 3. Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Offline Hamstell

  • Hero Member
  • *****
  • Повідомлень: 4464
  • карма +254/-28
  • Чернігів
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #2 : 17 Лютого, 2014, 11:02:02 »
А хіба ТОВ «Він Пелета» не здійснює провадження господарської діяльності з метою отримання прибутку?

Offline Henk

  • Hero Member
  • *****
  • Повідомлень: 4598
  • карма +163/-15
  • Я - дончанин
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #3 : 17 Лютого, 2014, 11:12:03 »
Еще можно и в прокуратуру пожаловаться, только требования немного другие написать.
Еще бы добавить - по вине идпса сорвалась важная встреча, не подписан такой-то договор, нанесен ущерб и т.п.
ДОНЕЦК - УКРАИНСКИЙ ГОРОД. КТО ПРОТИВ - ТОТ СЕПАРАТИСТ


Offline Сергей Михайлович

  • Sr. Member
  • ****
  • Повідомлень: 266
  • карма +4/-0
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #4 : 17 Лютого, 2014, 11:32:24 »
А хіба ТОВ «Він Пелета» не здійснює провадження господарської діяльності з метою отримання прибутку?
ТАК здійснює загальну господарську діяльність з метою отримання прибутку але справа в тому, що МЕТА ( ціль) ВИКОРИСТАННЯ даного АТЗ не пов"язана з отриманням прибутку ( це не таксі, не оренда ст. 35 ЗУ "Про дорожній рух), Автомобіль використовується з метою  супроводження виконання посадових обов"язків керівника тут прибутку немає він підприєимству не платить за користуванням авто.

Offline Hamstell

  • Hero Member
  • *****
  • Повідомлень: 4464
  • карма +254/-28
  • Чернігів
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #5 : 17 Лютого, 2014, 11:44:22 »
На мою думку, Ви помиляєтесь.
« Останнє редагування: 17 Лютого, 2014, 12:06:36 від Hamstell »

Offline YaAA

  • Hero Member
  • *****
  • Повідомлень: 4118
  • карма +323/-30
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #6 : 17 Лютого, 2014, 12:19:03 »
Я бы в жалобе не касался обязанности (необязанности) прохождения ОТК, просто основной акцент делал бы на неправомерности действий гайца, которая заключалась в требовании предоставить документ (протокол ТК), который водитель не обязан предоставлять и иметь при себе..., а также завладение ключами , угорозы задержания  и т. д.




Offline Hamstell

  • Hero Member
  • *****
  • Повідомлень: 4464
  • карма +254/-28
  • Чернігів
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #7 : 17 Лютого, 2014, 12:46:15 »
Я бы в жалобе не касался обязанности (необязанности) прохождения ОТК, просто основной акцент делал бы на неправомерности действий гайца, которая заключалась в требовании предоставить документ (протокол ТК), который водитель не обязан предоставлять и иметь при себе..., а также завладение ключами , угорозы задержания  и т. д.

+

Offline Сергей Михайлович

  • Sr. Member
  • ****
  • Повідомлень: 266
  • карма +4/-0
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #8 : 17 Лютого, 2014, 13:09:16 »
На мою думку, Ви помиляєтесь.

1. Можливо. В такому випадку потрібно зробити запит до органів ДАІ (чи до інш. органу не знаю до якого) що до офіційного трактування ст. 35 ЗУ "Про дорожній рух"  в частині конкретизації терміну - "та   автомобілів,   що використовуються для перевезення пасажирів або  вантажів  з  метою отримання   прибутку".
 2. Несколько раз лично меня на аналогичном авто останавливали инспектора ГАИ в Киеве и в регионах никто из них не спрашивал наличие этого документа. Почему,  раз это  так актуально? Ведь они своего никогда не упустят.

Offline Сергей Михайлович

  • Sr. Member
  • ****
  • Повідомлень: 266
  • карма +4/-0
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #9 : 17 Лютого, 2014, 13:10:34 »
Я бы в жалобе не касался обязанности (необязанности) прохождения ОТК, просто основной акцент делал бы на неправомерности действий гайца, которая заключалась в требовании предоставить документ (протокол ТК), который водитель не обязан предоставлять и иметь при себе..., а также завладение ключами , угорозы задержания  и т. д.
Я понял откорректируем.

Offline Hamstell

  • Hero Member
  • *****
  • Повідомлень: 4464
  • карма +254/-28
  • Чернігів
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #10 : 17 Лютого, 2014, 13:28:58 »
2. Несколько раз лично меня на аналогичном авто останавливали инспектора ГАИ в Киеве и в регионах никто из них не спрашивал наличие этого документа. Почему,  раз это  так актуально? Ведь они своего никогда не упустят.
Инспектор не имеет права требовать от водителя такой документ.
Нормальная СК просто не выдаст полис на автомобиль, принадлежащий юрлицу (кроме неприбыльных) без протокола ОТК. 

Offline Сергей Михайлович

  • Sr. Member
  • ****
  • Повідомлень: 266
  • карма +4/-0
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #11 : 17 Лютого, 2014, 14:22:35 »
2. Несколько раз лично меня на аналогичном авто останавливали инспектора ГАИ в Киеве и в регионах никто из них не спрашивал наличие этого документа. Почему,  раз это  так актуально? Ведь они своего никогда не упустят.
Инспектор не имеет права требовать от водителя такой документ.
Нормальная СК просто не выдаст полис на автомобиль, принадлежащий юрлицу (кроме неприбыльных) без протокола ОТК. 
Так надавали інспектору ДАІ страховий полис на автомобіль, де зазначено в п.8 "ОТК не підлягає" - не реагував. СК Инго, также + КАСКо.

Online vad160568

  • Hero Member
  • *****
  • Повідомлень: 9285
  • карма +647/-56
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #12 : 17 Лютого, 2014, 15:50:42 »
2. Несколько раз лично меня на аналогичном авто останавливали инспектора ГАИ в Киеве и в регионах никто из них не спрашивал наличие этого документа. Почему,  раз это  так актуально? Ведь они своего никогда не упустят.
Инспектор не имеет права требовать от водителя такой документ.
Нормальная СК просто не выдаст полис на автомобиль, принадлежащий юрлицу (кроме неприбыльных) без протокола ОТК. 
Про100 - нормальная страховая?
Quodcunque aliquis ob tutelam corporis sui fecerit jure id fecisse videtur

Offline may

  • Hero Member
  • *****
  • Повідомлень: 4634
  • карма +314/-45
    • Юрликбез
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #13 : 17 Лютого, 2014, 17:23:37 »
"Раз авто оформлено на "фирму" значит оно приносит доход".
А если юрлицо - неприбыльная организация ??? ;)
Цитувати
2.1. Водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі:
а) посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії;
б) реєстраційний документ на транспортний засіб ...;
в) ...
г) ...
ґ) поліс (сертифікат) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів...
Цитувати
2.4. На вимогу працівника міліції водій повинен зупинитися з дотриманням вимог цих Правил, а також:
а) пред'явити для перевірки документи, зазначені в пункті 2.1;
ОТКУДА
Цитувати
предоставьте протокол прохождения ОТК
???
Превышение полномочий - статья УК!?
« Останнє редагування: 17 Лютого, 2014, 17:28:57 від may »
Незнание законов не освобождает от ответственности.
Знание, как правило, - да!

Offline Сергей Михайлович

  • Sr. Member
  • ****
  • Повідомлень: 266
  • карма +4/-0
Re: Протокол ОТК на легковое авто.
« Reply #14 : 18 Лютого, 2014, 09:33:17 »
Термін " з метою отримання прибутку" економічно зрозумілий але є організації, які не отримують прибуток, наприклад всі ТЗ швидкої допомоги, державних органів в т.ч. і ДАІ, різні фонди. Виникає питання, а яка різниця між авто на якому їздить керівник "фірми" та керівник держадміністрації?